Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach – bibliografia (nauczyciel)

Drukuj
Poprawiono: niedziela, 10, maj 2015

Braun-Gałkowska Maria: W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych. [T.3]. Warszawa: Wydawnictwo Krupski i S-ka, 1994

Zawiera m.in. rozdział: Rozwiązywanie konfliktów.

Czemierowska-Koruba Ewa, Koruba Kazimierz: Szkoła bez przemocy. Program społeczny. Przewodnik po dobrych praktykach. Warszawa: Grupa Wydawnicza „Polska Presse”, Fundacja Grupty TP, Media Regionalne, 2007

Dambach Karl E.: Odwaga cywilna a przemoc w szkole. Scenariusze godzin wychowawczych. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008

Gęsicki Janusz: Jak nie zwariować w szkole. Warszawa: WSiP, 1999

Poradnik dla nauczycieli.

Hamer Hanna: Bliżej siebie. 10 ważnych tematów – scenariusze 20 lekcji wychowawczych, ułatwiających poznanie siebie i rozwój. Warszawa: Wydawnictwo „Veda”, 2000

Hamer Hanna: Oswoić nieśmiałość. Scenariusze 22 lekcji wychowawczych (…). Warszawa: Wydawnictwo „Veda”, 2000

Palomares Susanna, Schilling Dianne, Winch Cathy: Skrzynia skarbów. Ćwiczenia grupowe. Warszawa: „Fraszka Edukacyjna”, 2011

Zawiera m.in.: pokonywanie kryzysu, siła słów, wartość uznania, dyskryminacja pod lupą, przepis na otwartość, rozpoznawanie stereotypów, zwalczanie uprzedzeń, radzenie sobie z konfliktem (złość i samokontrola, prześladowania, brutalność, reagowanie na przemoc), rozwiązywanie problemów, ćwiczenie empatii.

Sęk Andrzej, Tokarski Henryk: Zagrożenia bezpieczeństwa w szkole. Ostrołęka: Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna, 2013

Gościmy

Odwiedza nas 31 gości oraz 0 użytkowników.

(c) 1998-2017 III Liceum Ogólnokształcące im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży, ul. Senatorska 13, 18-400 Łomża, tel 86-216-6720